onsdag 23. november 2011

En god følelse.

Husker du hvordan det er å kjenne den gode følelsen spre seg gjennom kroppen? Den varme, litt sittrende, kjennes ut som sommerfugl vinger inni magen din?

Den følelsen har jeg allerede hatt 4 ganger i dag! Og mere skal det bli! Jeg skal komme tilbake til grunnene til dette litt senere i innlegget. Først vil jeg poengtere at ALLE kan få en slik følelse. For noen kan det, (trenger ikke å være det) litt uvanlig å kjenne på slike gode følelser. Det kan faktisk være litt ubehagelig og skremmende, rett og slett fordi en ikke er vant til det. Den nevrologiske delen av kroppen er innstillt på andre følelser og opplevelser. Det som er så fantastisk med denne kroppen vår, er at den kan skape nye nevrologiske veier. Det eneste vi trenger å gjøre er å starte på noe nytt og gjenta det, helt til det blir vårt automatiske og ubevisste mønster. Om du trenger hjelp til å få tak i godfølelsen, kan du ta deg selv tilbake til en gang i livet ditt der du hadde den. Det er jo det som er så fantastisk ved minner, at vi bærer dem med oss for alltid! Så vi kan når som helst hente dem frem igjen og bruke dem for å øke f.eks vårt humør, dagsform og selvtillit.

Den første gode følelsen fikk jeg av en sang jeg hørte på radioen. Det hører til historien at jeg sto og tenkte på hva jeg skulle skrive om i dagens innlegg, hehe. Da kommer det ut av radioen; " Oooh, sometimes I get a good feeling"

Den andre gode følelsen fikk jeg (og nå har jeg stjelt denne utrykksmåten av en bekjent fordi jeg syns den var treffende) når jeg sto og laget ingrediensene klar til dagens middag. Siden jeg har prioritert å være sammen med folk resten av dagen, blir det ikke mye tid til slikt. Må tro jeg var stolt over å sanke huslige poeng (var den jeg stjal)  når jeg laget middagen fra bunn av! Og her er resulatet; Russisk salat.


Den 3 gode følelsen har jeg ruget på i alle fall 1 og 1/2 måned. Jeg var med en venninne på shopping og når vi var på vei hjem med noe slitte Visa kort, går jeg forbi dette:





Jeg fallt noe så voldsomt for dette sengesettet! Jeg gikk i transe bort til det og leste diktet; " Reach for an angel high on a star, they send you love wherever you are, bringing you laughter and faith so supreme, Touching your heart with a beautiful dream." Kom relativt kjapt ut av lykkerusen min når jeg så prislappen. Så med realisme i hodet og knust hjerte vendte jeg ryggen og gikk. Julegaver til de nærmeste er prioriteten fremover. Så kommer det en reklame i både posten og på tv boksen om at du får 2 for prisen av 1. Tror ikke jeg har vært så bestemt på å utføre noe så kjapt på en stund, hehe. Så nå er jeg den stolte eier av dette sengesettet og det henger ferdigvasket og til tørk. Og vet dere hva det beste med det er?
 Jeg føler godfølelsen HVER gang jeg hviler øynene mine på det!

Som tidligere nevnt har jeg prioritert litt anerledes i dag. Ble spurt om jeg ville være med på bading med "tantebarna mine". De er ikke mine biologiske tantebarn, men de kaller meg tante eller dadda begge to. Og det finnes ikke et fiber i kroppen min som ikke er tante for disse to. En tøff, pågående og nyskjerrig liten prins av en sjarmør. Prinsen er opptatt av biler og broom broom. Han kan tilogmed skille dadda sin bil fra 11 andre på parkeringsplassen og han er 2 år!

Prinsessen har virkelig en velutvikklet personlighet for alderen. Hun er mye mer uredd en sin kjære bror og går på med krum nakke, uansett hva det er. Klarer han det, så klarer i alle fall hun det, hehe. Prinsessen er en skikkelig prinsesse som legger merke til hvilken neglelakk tante har (det er ikke alt som blir godkjent). Ellers liker hun og kle seg i kjoler og fine klær.

Og i dag skal vi på bading.

Det jeg gleder meg mest til er å høre de 2 rope i kor "Dadda dadda". Det varmer hjerteroten slik lite annet kan gjøre på samme måte. Og siden dette har vært planlagt i flere dager, så har Dadda hatt god tid til å glede seg og hente frem minner fra andre ganger vi har vært sammen. Så godfølelsen har komt flere ganger iløpet av en dag og slik har det vært i 2-3 dager nå.

Dette er noen av de positive tingene som jeg velger å fokusere på i dag. Hvilke vil du fokusere på?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar