torsdag 24. november 2011

Små historier.

Små historier er koselig å lytte til og det skaper en samhørighet mellom den som forteller og de som lytter. Det hjelper også på kommunikasjonen å kunne fortelle ulike historier, da du kan formiddle synspunktene dine på ulike måter og kan dermed nå enda flere.

I dag tenker jeg å dele noen av disse fantastiske historiene, diktene eller sitatene med dere. Alle innleggene er i dag er kommet fra andre enn meg. Dette er folk som føler at det er viktig å spre videre positiviteten og jeg må si de gjør en fantastisk jobb! Jeg blir i alle fall veldig glad og rørt når jeg leser deres innlegg. Så nå vil jeg dele denne skatten med dere som følger med på bloggen.

Den første historien er en barnehistorie som kan bli brukt på sengekanten om kvelden;

 En far og hans lille sønn går tur i fjellet ...

Plutselig snubler sønnen og får vondt i foten. Han skriker "aaah". Overrasket hører han en stemme som kommer fra fjellet. Aaaah! Fylt av nyskjerrighet roper han: "Hvem er du?" Men det eneste svaret han får er: Hvem er du? Dette gjør han sint, så han skriker ut: "Du er en feiging!" Stemmen svarer tilbake: Du er en feiging. Han ser på sin far og spør usikkert: "Pappa, hva er det som skjer?" "Min sønn" svarer faren rolig, "Følg med nå", så roper han: "Jeg beundrer deg!" Stemmen svarer: Jeg beundrer deg. Faren roper nok en gang: "Du er fantastisk!" og stemmen svarer: Du er fantastisk. Den lille gutten skjønner lite og er fortsatt usikker. Da forklarer faren: "Folk kaller det ekko, men egentlig er det et bilde på livet. Livet gir alltid tilbake det du gir ut. Livet er et speilbilde av dine handlinger. Hvis du ønsker mer kjærlighet, gi mer kjærlighet. Hvis du ønsker mer godhet, gi mer godhet. Hvis du vil ha forståelse og respekt, gi forståelse og respekt! Hvis du vil ha positivitet, vær positiv! Hvis du vil at folk skal være tolmodig og høflig ovenfor deg, vær tolmodig og høflig!Denne regelen gjelder for alle sider av livet. Det gir alltid tilbake det du sender ut. Livet ditt er ikke en tilfeldighet, men et resultat av dine gjerninger!"   


De neste innlegget kommer som et svar på en god natt hilsen jeg postet på facebook siden min. Grunnen til at det er skrevet på Engelsk,  har sin naturlige forklaring  i at de internasjonale vennene mine skal kunne ta del i mitt liv også.

"The sun has set, again this day. We've made some friends and sent the past away. Tomorrow is a brand new day, to start again in a loving way." Jeg ble utrolig imponert og ikke minst inspirert når jeg fikk dette tilbake; " While the sun sets, the moon has risen. On frosted leaves the bright orb glistens. With dreary eyes I count the sheep, drifting off to a good nights sleep".



Det er alltid en spesiell opplevelse å plutselig få noen gode ord på en sms. I en travel hverdag er det fantastisk at noen tar seg tid til å sende slike meldinger. Min personlige favoritt er på Engelsk og nå skal dere få se den som jeg har fått og setter så utrolig stor pris på; " I May be busy in all the things I do. But never will I forget a friend like you. So I keep in touch to let you know, you are in my thoughts more often than you know."

Håper dette inspirerer dere like mye som det har gjort for meg. Ønsker dere alle en fantastisk dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar