mandag 19. desember 2011

Gjør det likevel.

Noen ganger stopper vi opp og spør oss; "Hvorfor i alle dager gjør jeg dette?" Det neste sitatet har hjulpet meg mang en gang når jeg møter disse situasjonene;

Mennesker er ofte sta, illojale og egoistiske - tilgi dem likevel.



Hvis du er generøs, vil du kanskje bli anklaget for egoistiske motiver - vær generøs likevel.

Hvis du er framgansrik, vil du få falske venner og ekte fiender - vær fremgangsrik likevel.

Hvis du er ærlig og oppriktig, vil mennesker kanskje utnytte deg - vær ærlig og oppriktig likevel.

Det du har brukt år på å bygge opp, kan noen andre rasere på en natt - bygg likevel.

Hvis du finner fred og lykke, vil kanskje noen bli misunnelig - vær lykkelig likevel.

Det gode du gjør i dag, vil kanskje være glemt i morgen - gjør det gode likevel.

Selv om du gir verden det beste du har, er det kanskje ikke nok - gi det beste du har likevel.

For til syvende og sist er dette en sak mellom deg og Gud - det var faktisk aldri mellom deg og dem.

Sitat av; Mor Teresa

 Jeg har valgt og følge leveregelen "Andre kan gjøre det, men det er ikke dermed sagt at jeg må gjøre det samme."Så når andre velger å fokusere på misunnelse, rive ned, være illojal og sta.



Da velger jeg å fokusere positivt, på samhold, lykke og utvikkling. Jeg gjør det likevel! Hva gjør du?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar