mandag 9. januar 2012

Lærdommer av å mislykkes




Å mislykkes betyr ikke at jeg er en taper - det betyr at jeg ennå ikke har lykkes.

Å mislykkes betyr ikke at jeg ikke har oppnådd noen ting - det betyr at jeg har lært noe.

Å mislykkes betyr ikke at jeg har oppført meg dumt - det betyr at jeg våget å prøve.

Å mislykkes betyr ikke at jeg ikke kan - det betyr at jeg må gjøre noe annerledes.

Å mislykkes betyr ikke at jeg er verdiløs - det betyr at jeg ikke er perfekt.

Å mislykkes betyr ikke at jeg har kastet bort livet mitt - det betyr at jeg har en god anledning til å begynne på nytt.

Å mislykkes betyr ikke at jeg aldri mer kommer til å lykkes - det betyr at jeg må øve mer.

Jeg er glad for alle de gangene jeg har våget. Alle de ting jeg har lært.  Og hvor morro det er å planlegge hva en kan gjøre annerledes neste gang for at øvelsen skal ende med suksess. Så i dag skal jeg bruke tiden til å begynne på nytt med nye mål. Hva blir dine mål om du starter på nytt?


2 kommentarer:

  1. Jeg har valgt å fullstendig slette ordet mislykket fra mitt vokabular og isteden kalle det tilbakemelding eller respons. Jeg ser på det som en nyttig ting som gir meg mulighet til å lære - helt i tråd med det du skriver.

    SvarSlett
  2. Jeg har også slettet en del ord fra mitt vokabular. Dessuten kan vi alltid lære noe nytt :D

    SvarSlett