tirsdag 3. januar 2012

Jeg er takknemmlig...

Jeg er takknemmlig ...

For at jeg må rydde opp etter en fest - det betyr at jeg har venner.

For skattene jeg betaler - det betyr at jeg har en jobb.

For at klærne er litt trange - det betyr at jeg har mat på bordet.



For at gressplenen må klippes, vinduene pusses og takrennene renses - fordi jeg har et eget hjem.

For skyggen som overvåker arbeidet mitt - det betyr at jeg er ute i solen.

For alle klager på politikerne - det betyr at vi har ytringsfrihet.

For at parkeringsplassen er lengst unna - det betyr at jeg har råd til å ha bil.

For den høye strømregningen - det betyr at jeg har det varmt.

For kvinnen ved siden av meg som synger falskt - det betyr at jeg kan høre.

For skittentøyhaugen på bordet - det betyr at jeg har klær å ha på meg.

For at jeg er sliten og har verkende muskler på slutten av dagen - det er fordi jeg har kunnet arbeide hardt.

For vekkerklokken som ringer om morgenen - det innebærer at jeg får leve en dag til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar