onsdag 29. februar 2012

En sann venn.

Frykt grep hjertet til en soldat i første verdenskrig da han så sin livslange venn falle i kamp.
Fanget i en grøft med kontinuerlig skyting og kuler som suste over hodet, spurte soldaten sin løytnant om han
kunne gå ut i "ingenmannsland" mellom skyttergravene for å bringe sin falne kamerat tilbake.

"Du kan gå," sa løytnanten, "men jeg tror ikke det vil være verdt det. Din venn er trolig død,
og du kan kaste bort ditt eget liv." Løytnantens råd spilte ingen rolle, og soldaten gikk likevel.



Mirakuløst klarte han å nå sin venn, heise ham opp på skulderene sine og føre ham tilbake til kompaniets grøft. Når de ramlet inn sammen til bunnen av skyttergraven, sjekket offiseren den sårede soldaten, og deretter så vennlig på sin venn.

"Jeg fortalte deg at det ikke ville være verdt det," sa han. "Din venn er død, og du er dødelig såret."

"Det var verdt det, sir," sa soldaten.

"Hva mener du;? Verdt det?" svarte løytnanten. "Din venn er jo død."

"Ja, sir" svarte den menige. "Men det var verdt det fordi når jeg kom til ham,
var han fremdeles i live og jeg hadde gleden av å høre ham si:" Jim ..., jeg visste du ville komme. "



Mange ganger i livet, om en ting er verdt å gjøre eller ikke, avhenger egentlig av hvordan du ser på det.
Ta frem alt du har av mot og gjør noe ditt hjerte forteller deg å gjøre, slik at du ikke angrer senere i livet ditt.

Mitt ønske for deg i dag, er at  hver og en av dere bli velsignet med selskap av sanne venner. En sann venn er en som går inn i livet ditt, når resten av verden går ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar