mandag 5. desember 2011

Akkurat i tide.

En natt klokken 23.30 står det en eldre afro-amerikansk kvinne og prøver å holde ut en regnfull storm. Bilen hennes hadde fått motorstopp og hun trengte desperat å få haik. Dryppende våt bestemte hun seg for å stoppe neste bil.



En ung hvit mann stoppet for å hjelpe henne, noe som var generelt uhørt i de konfliktfylte 1960 årene. Mannen kjørte henne i sikkerhet, så til at hun fikk assistanse til bilen og fikk henne i en taxi. Det virket som hun hadde det travelt! Hun skrev ned adressen hans og takket for hjelpen før hun kjørte vekk i taxien.

7 dager gikk og det banket på mannens dør.Til hans overraskelse ble det levert en tv og stereo platespiller.



Det var lagt ved en lapp og på den sto det;

Kjære Mr James.

Tusen takk for hjelpen på motorveien om natten. Regnet druknet ikke bare mine klær men også min livsgnist. Men så kom du. På grunn av deg kunne jeg rekke å være ved min døende manns side før det var for sent. Du er en velsignelse som hjelper meg og andre på en slik uselvisk måte.

Vennlig hilsen
Mrs. Nat King Cole

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar