fredag 9. desember 2011

Hjerteavtrykk.

Uansett hva hendene våre rører ved, etterlater vi fingeravtrykk. På vegger, møbler, dørhåndtak, bøker, papir - ja alt! Det er uungåelig. Gjennom berøring etterlater vi gjennkjennelsestegn.

Uansett hvor jeg går i dag, ønsker jeg at jeg også kan etterlate hjerteavtrykk. Avtrykk av medfølelse, forståelse og kjærlighet. Avtrykk av vennlighet og oppriktig omtanke.

La hjertet mitt røre ved en ensom nabo, en trist datter, en urolig mor, en aldrende bestefar.

Send meg i dag ut for å etterlate hjerteavtrykk. Og hvis noen sier: "Jeg kjente berøringen din" - la de også kjenne kjærligheten i hjertet mitt.

Ønsker at du også går ut for å etterlate hjerteavtrykk i dag, til alle som du møter på din vei!


3 kommentarer:

  1. Takk, Frida! Dette er også min daglige ønskedrøm. Du satte ord på det på en så fin måte!

    SvarSlett
  2. Klarise: Så bra du liker den :)

    Lise: Tusen takk for alle gode ord :)

    SvarSlett